• Fraktfritt över 599kr (Ej möbler och grillar) / Snabb leverans med DHL
Säkra betalningar med Klarna / Leveranstid 1-3 dagar / Enkla returer

Retur & Reklamation | 14 dagars ångerrätt | Bydecor

Returadress och reklamationsadress:

Bydecor, Rullstensvägen 14, 68334 Hagfors


Retur

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

För att göra en retur ber vi dig först att kontakta vår kundservice på [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står själv för returfrakt som är 69kr, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. 

Återbetalning

Kort - När vi har mottagit och godkänt din retur sker återbetalningen av din retur inom 3-5dagar. Pengarna sätts tillbaka på det kort som användes under köpet

Faktura - Rapportera din retur hos klarna via ditt klarna konto "rapportera retur". När du har rapporterat din retur kommer att fakturan att pausas. När vi har mottagit din retur kommer att fakturan att uppdateras. 

Om du har några frågor angående din faktura ber vi dig ta kontakt med klarnas kundtjänst så hjälper de dig därifrån.

Reklamation

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Återkoppla så fort som möjligt efter att den defekta produkten har upptäckts.

 Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.